INFORMACJE O CZĘŚCI
- NAZWA TURBINA TURBOSPRĘŻARKA TURBO P0
- NR FABRYCZNY 9657248680
- MARKA FORD
- MODEL FOCUS II MK2
- SILNIK 1.6 TDCI 109KM
- NADWOZIE
- ILOŚĆ DRZWI
- PODMODEL
- POJEMNOŚĆ SILNIKA 0,0
- RODZAJ SKRZYNI Manualna
- RODZAJ PALIWA
- KOD SILNIKA
- ROK PRODUKCJI
- LATA PRODUKCJI 2004.07 - 2012.09
- KOD KOLORU
- KOLOR
- ID CZĘŚCI: ID: 342052
ORYGINALNA TURBINA GARRETT O NR 9652113780
BEZ LUZU WZDŁUŻNEGO DO ZAŁOZENIA NA AUTO. DELIKATNIE WYSZCZERBIONE ŁOPATKI
GW ROZRUCH 14 DNI
Numery OEM
CITROEN
0375.J6
CITROEN
0375.J8
CITROEN
9650764480
CITROEN
9651839880
CITROEN
9654128780
CITROEN
9656125880
CITROEN
9657248680
CITROEN
9660641380
CITROEN
9663199280
FORD
1231096
FORD
1254337
FORD
1319614
FORD
1340133
FORD
1355027
FORD
1373584
FORD
1441253
FORD
1465162
FORD
1479055
FORD
1789074
FORD
3M5Q6K682AA
FORD
3M5Q6K682AB
FORD
3M5Q6K682AC
FORD
3M5Q6K682AE
FORD
3M5Q6K682AF
FORD
3M5Q6K682AG
FORD
3M5Q6K682AH
FORD
3M5Q6K682AK
FORD
RE3M5Q6K682AK
PEUGEOT
0375.J6
PEUGEOT
0375.J8
PEUGEOT
9650764480
PEUGEOT
9651839880
PEUGEOT
9654128780
PEUGEOT
9656125880
PEUGEOT
9657248680
PEUGEOT
9660641380
PEUGEOT
9663199280
VOLVO
36002480
VOLVO
8603746
ZASTOSOWANIE:
CITROEN
BERLINGO Nadwozie pełne (M_)
1.6 16V
(2005-08 » 2007-12), mot. NFU (TU5JP4), 81kW, 110HP, 1587ccm
C2 (JM_)
1.6 HDi
(2005-09 » ), mot. 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
C3 I (FC_)
1.6 16V HDi
(2005-09 » ), mot. 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
C3 Picasso
1.6 HDi
(2009-02 » ), mot. 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
C4 I (LC_)
1.6 HDi
(2004-11 » 2011-07), mot. 9HY (DV6TED4), 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
C4 Picasso I (UD_)
1.6 HDi
(2007-02 » 2013-08), mot. 9HY (DV6TED4), 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
C5 II (RC_)
1.6 HDi (RC8HZB)
(2004-09 » ), mot. 9HY (DV6TED4), 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
C5 II Break (RE_)
1.6 HDi (RE8HZB)
(2004-09 » ), mot. 9HY (DV6TED4), 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
C5 III (RD_)
1.6 HDi 110
(2008-02 » ), mot. 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
C5 III Break (TD_)
1.6 HDi 110
(2008-02 » ), mot. 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
XSARA PICASSO (N68)
1.6 HDi
(2004-05 » ), mot. 9HY (DV6TED4), 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
FORD
FOCUS C-MAX
1.6 TDCi
(2003-10 » 2007-03), mot. G8DA, G8DB, 80kW, 109HP, 1560ccm
FOCUS II (DA_)
1.6 TDCi
(2004-07 » 2012-09), mot. G8DA, G8DB, G8DD, G8DE, G8DF, 80kW, 109HP, 1560ccm
FOCUS II kombi (DA_)
1.6 TDCi
(2007-12 » 2012-09), mot. G8DA, 81kW, 110HP, 1560ccm
FOCUS II kombi (DA_)
1.6 TDCi
(2004-07 » 2012-09), mot. G8DA, G8DB, G8DD, G8DE, G8DF, 80kW, 109HP, 1560ccm
FOCUS II sedan (DA_)
1.6 TDCi
(2005-04 » 2012-09), mot. G8DA, G8DB, G8DD, G8DE, G8DF, 80kW, 109HP, 1560ccm
MAZDA
3 (BK)
1.6 DI Turbo
(2004-06 » 2009-06), mot. Y601, 80kW, 109HP, 1560ccm
3 sedan (BK)
1.6 DI Turbo
(2004-06 » 2009-06), mot. Y601, 80kW, 109HP, 1560ccm
PEUGEOT
1007 (KM_)
1.6 HDi
(2007-06 » ), mot. 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
206 liftback (2A/C)
1.6 HDi 110
(2004-05 » ), mot. 9HY (DV6TED4), 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
206 SW (2E/K)
1.6 HDi 110
(2004-05 » ), mot. 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
207 (WA_, WC_)
1.6 HDi
(2006-02 » ), mot. 9HV (DV6TED4), 9HX (DV6ATED4), 66kW, 90HP, 1560ccm
207 (WA_, WC_)
1.6 HDi
(2006-02 » ), mot. 9HY (DV6TED4), 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
207 SW (WK_)
1.6 HDi
(2007-06 » ), mot. 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
3008
1.6 HDi
(2009-06 » ), mot. 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
307 (3A/C)
1.6 HDi 110
(2004-02 » ), mot. 9HY (DV6TED4), 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
307 Break (3E)
1.6 HDi 110
(2004-02 » ), mot. 9HY (DV6TED4), 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
307 SW (3H)
1.6 HDI 110
(2004-02 » ), mot. 9HY (DV6TED4), 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
308 (4A_, 4C_)
1.6 HDi
(2007-09 » ), mot. 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
308 SW
1.6 HDi
(2007-09 » ), mot. 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
407 SW (6E_)
1.6 HDi 110
(2004-05 » ), mot. 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
5008
1.6 HDi
(2009-09 » ), mot. 9HZ (DV6TED4), 80kW, 110HP, 1560ccm
PARTNER Tepee
1.6 HDi
(2008-04 » ), mot. 9HZ (DV6TED4), 80kW, 109HP, 1560ccm
SUGERUJEMY ZAPOZNANIE SIĘ PROCEDURĄ MONTAŻU WW TURBINY.
POMOŻE TO PAŃSTWU UNIKNĄĆ CZĘŚCI PROBLEMÓW W CZASIE MONTAŻU.
NIESTETY WIELU MECHNIKÓW O TYM ZAPOMINA I PO ZAMONTOWANIU TURBINY ZARAZ PO STARCIE I PRZEJECHANIU KILKU KILOMETRÓW TURBOSPRĘŻARKA SIĘ ZACIERA CO SKUTECZNIE UNIEMOŻLIWIA KLIENTOWI SKORZYSTANIE Z REKLAMACJI W NASZEJ FIRMIE.
Procedura wymiany turbosprężarki w silniku DV6 (1.6 HDi / TDCi)
Spuścić stary olej silnikowy.
Napełnić silnik nowym olejem z dodatkiem środka czyszczącego silnik. Uruchomić silnik i pozostawić go pracujący na biegu jałowym przez 20 minut.
Wymontować pompę podciśnienia. Zdemontować i wyrzucić uszczelki pompy.
Zdemontować turbosprężarkę.
Wymontować chłodnicę oleju.
Zdemontować filtr oleju.
Zdemontować przewód doprowadzający olej z bloku silnika do turbosprężarki. Wyrzuć przewód.
Zdemontować rurkę poboru oleju (smok pompy).
Sprawdzić wymontowane części – czy występują w nich zanieczyszczenia metaliczne:
śruba/śruby drążone z filtrem (mocujące przewód doprowadzający olej)
przewód powrotny oleju z turbosprężarki
chłodnica oleju
rurka poboru oleju (smok pompy)
filtr oleju
pompa podciśnienia
pompa oleju
Dokładnie wyczyścić chłodnicę oleju środkiem do czyszczenia hamulców i wysuszyć sprężonym powietrzem.
Zamontować chłodnicę oleju i filtr. Zastosować nową uszczelkę.
Dokładnie oczyścić pompę podciśnienia za pomocą środka do czyszczenia hamulców, osuszyć sprężonym powietrzem i założyć nowe uszczelki.
Uwaga!
Jeśli nie jest możliwe całkowite usunięcie zanieczyszczeń należy wymienić pompę podciśnienia. Zasada ta dotyczy również pozostałych elementów silnika, których nie można skutecznie oczyścić (chłodnica oleju, intercooler, smok pompy, pompa oleju itd.).
Zamontować nową rurkę poboru oleju (smok pompy) i miskę olejową.
Wymontować i wyczyścić chłodnicę powietrza doładowującego (intercooler).
Sprawdzić wszystkie przewody powietrzne pod kątem uszkodzeń mechanicznych, zanieczyszczeń lub ograniczenia przepływu powietrza. W razie potrzeby oczyścić lub wymienić te elementy.
Zamontować sprawną turbosprężarkę.
Zamontować nowy przewód powrotny oleju z turbosprężarki.
Zamontować nowy przewód doprowadzania oleju i śrubę/śruby drążone z filtrem najnowszej konstrukcji*.
*Sugerujemy całkowite usunięcie sitka z wnętrza śruby drążonej.
Zamontuj pozostałe elementy postępując w kolejności odwrotnej do procedury demontażu.
Wlej olej silnikowy.
Zmierz przepływ oleju przez zamontowaną turbosprężarkę:
zamontuj dłuższy przewód powrotny oleju do turbosprężarki, drugi koniec umieść w naczyniu
uruchom silnik i pozwól mu pracować na biegu jałowym. Po 60 sekundach wyłącz silnik i zmierz ilość oleju w pojemniku. Musi ona przekraczać 0,5L (500ml)
Próbę należy powtórzyć 2 lub 3 razy w celu potwierdzenia wyników.
Dopilnuj, by silnik nie pracował ze zbyt małą ilością oleju.
Zamocować przewód powrotny oleju z turbosprężarki do silnika.
Przeprowadzić jazdę próbną na odcinku 30-40 kilometrów.
Ponownie wymień olej silnikowy i filtr oleju.
Uwaga !!!
Tworzenie się szlamu olejowego wewnątrz układu smarowania może być spowodowane brakiem odpowiedniego uszczelnienia wtryskiwaczy paliwa. Przedmuchy spalin przedostają się z cylindrów pod pokrywę zaworów, powodując przyśpieszoną degradację oleju silnikowego i powstawanie smolistego osadu lub spieków oleju na smarowanych powierzchniach. Oprócz płukania układu smarowania silnika mieszanką oleju silnikowego z dodatkiem środka do czyszczenia silnika konieczne może być również mechaniczne oczyszczenie powierzchni pod pokrywą zaworów oraz sprawdzenie szczelności miejsc osadzenia wtryskiwaczy. W tym celu należy:
zdemontować pokrywę zaworów, obudowę wałka rozrządu oraz wtryskiwacze
dokładnie oczyścić wnętrze głowicy
sprawdzić i w razie potrzeby wymienić hydrauliczne popychacze zaworów
sprawdzić i oczyścić wtryskiwacze, wymienić ich uszczelnienia zewnętrzne oraz dokładnie oczyścić powierzchnie osadzenia wtryskiwaczy.
Problem ten dotyczy przede wszystkim silników w samochodach produkowanych
do grudnia 2010 roku.
Od tego okresu grupa PSA stosuje zmodyfikowane uszczelnienie wtryskiwaczy.